Sunday, January 16, 2011

RealClean Pembersih Alam Sekitar Semulajadi

Larutan pembersih dan komposter  berbakteria “RealClean” menggunakan planktin yang segar serta bacteria EM yang dihasilkan melalui bio-teknologi  untuk menghasilkan bakteria-bakteria  baik dari  Siri Kumpulan Ragi, Siri Faktor Pengeluar Bakteria, Siri Pengeluar Asid Fostosik dan lain-lain.

Kelebihan-Kelebihannya
. Membersih kotoran industri dan rumahtangga
. Mengawal bau busuk (odor)
. Membersih pencemaran alam sekitar
. Rawatan tangki septik
. Rawatan tapak pelupusan sampah

Cara Penggunaan

RealClean dicampur air bersih dan digunakan untuk kerja-kerja pembersihan dengan nisbah :-
Cucian am 1:40, Bilik Air (lantai, sink, mangkok tandas) – 1:50, Cermin tingkap 1: 250, cucian secara semburan tekanan 1:20, Tumpahan diesel dan pelincir  1:40,  Wax dan kulat – 1:250 (disembur 15 minit sebelum diberus).


Kawalan bau busuk- 1:100 – 1:200 (dibasahi  pada objek berbau atau fogging),


Pencemaran laut, sungai, kolam, air kumbahan- 1:1,000 – 1:40,000 ditambah satu unit mudball setiap 1 meter persegi keluasan,


Sisa pepejal/Tapak Pelupusan Sampah 1:1,000,


Tangki septik - masukan 1 liter /meter padu tangki septik, seterusnya 500 ml sebulan.  

KAWALAN BAU BUSUK

RealClean mengurangi pertumbuhan bakteria pembentuk hidrogen sulfid bagi menghilangkan bau busuk.Menghilangkan bau busuk  pada  haiwan peliharaan, kandang ternakan , kotoran dan urine ternak sehingga mampu mengurangi hama dan serangga.Menghilangkan bau pada tandas, pasar ikan, pasar rumah sembelih, dll.Menghilangkan bau busuk lumpur, saluran pencuci , kumbah kilang kulit, kilang kertas, perigi, dll.


RealClean mampu menguraikan kumbah organik, termasuk najis manusia dan air kencing, mampu mengurangi jumlah kotoran di tangki septik hingga 70 %, memanjangkan waktu pengurusan  tangki septik.


RealClean menghilangkan bau busuk pada sampah rumahtangga, kumbahan restoran dan digunakan untuk mengolah sampah menjadi baja organik.Selamat digunakan karena tidak mengandung racun dan bahan kimia.

RealClean dapat digunakan untuk menanggurangi bau hanyir dan busuk dari pasar  yang menjual daging, ayam, ikan, longgakan sampah , tandas awam dan kumbahan restoran. Produk ini berkesan di dalam kolam-kolam kumbahan kilang kertas,  kulit, tangki septik dan lain-lain.

RealClean mengandung bakterian baik  jenis. Actinomyces Series Growth Factors Producing Bacteria Series, Nitrifying Bacteria Series Lactobacillus Series Nitrogen Fixing Series, Phosphoric Acid Releasing Series, Photosynthetic Bacteria  Series dan Yeast Series.

Petunjuk Pemakaian RealClean:

Penghilang bau busuk pada kotoran haiwan, ternak Ayam,Lembu, Kambing, Anjing, Kucing, Hamster, Arnab, Itik, Sapi, Babi, Merpati. Gunakan 8-10 tutup botol dalam 1 liter air disemburkan secukupnya pada kotoran haiwan tersebut. Jika dibuat dalam tempat tertutup mampu menjadi baja organik. Khusus untuk haiwan seperti kerbau, lembu, kuda siramkan larutan pada tubuhnya agar kulit bersih sehingga lalat yang sering hinggap di tubuhnya maupun kadang akan hilang.

Untuk anjing, kucing campuran RealClean(4 – 6 tutup botol dalam 1 liter air) mampu untuk memandikan agar bulu lebih bersih, sehat & tidak berbau.

Untuk membuat baja organik dari Sampah bandar, Najis Ternak, Sisa tuaian, kumbahan organik lainnya.
Kotoran  tidak boleh terlalu basah, jika terlalu basah mesti ditambah bahan pengering (seperti serbuk gergaji,rumput kering dan jerami dll) tambahkan RealClean dengan kadar 1 ton sampah/kotoran + 1 liter RealClean, tutup rapat dan simpan di tempat yg teduh atau  tidak kena  air hujan, balik balikan jika terlalu panas, sampai baja organik  matang, iaitu ditunjukkan dengan warna hitam/coklat tua serta suhu sudah sejuk.

Untuk mengurangi isipadu tangki septik.
Untuk tahap Pertama, berikan RealClean 1 liter/ m3 pada tangki septik. Dan untuk tahap perawatan, berikan 500 ml RealClean/ bulan.

Penghilang BAU pada SAMPAH kota, kotoran  restoran dan bau tandas .
Tuangkan 4 - 8 tutup botol larutan dalam 1 liter air, siramkan dan semburkan pada sampah dan limbah restoran serta bau-bau yang terdapat pada toilet setiap hari.

Penghilang bau lumpur.
Tuangkan 4-6 tutup botol RealClean setiap hari pada lumpur di depan rumah anda. Dosis bisa ditambah sesuai atau tergantung dari tingkat pencemaran lumpur.

Penghilang bau amis dan hanyir di Pasar  Ikan dsb.
6 Tutup botol RealClean dilarutkan dalam 1 liter air, semburkan pada tempat sembelihan ataupun tempat cucian sehabis dilakukan kegiatan sembelihan .Penghilang bau pada penyamakan kulit dan limbahan kilang kertas. Siramkan secukupnya RealClean pada limbah-limbah cair kilang, hingga tidak berbau.

Penghilang bau pada kolam Tercemar.
Tuangkan 1 – 2 liter RealClean pada kolam/perigi yang berbau. Tunggu selama 1 hari, jika masih berbau, tambah kadar perlahan sampai tidak berbau.

No comments:

Post a Comment